ReValue – Så kan digitala produktpass göra begagnat lönsamt
ReValue tittar på breda lösningar, där effekter på livslängd, klimat och ekonomi kan mätas –...
Läs merHur kan varumärken tjäna pengar på att deras produkter används längre? ReValue utforskar hur digitala produktpass kan effektivisera vidareförsäljning av kläder. Projektet bygger på en teoretisk affärsmodell och testar i praktiken hur längre livslängd på kläder kan bli en lönsam affär för klädföretaget. ReValue tittar på breda lösningar, där effekter på livslängd, klimat och ekonomi kan mätas – och där cirkulär omställning understöds av branschgemensamma standarder.
ReValue tittar på breda lösningar, där effekter på livslängd, klimat och ekonomi kan mätas –...
Läs merVass är ett hållbart men underutnyttjat material som, när den skördas, kan bidra till ett...
Läs merNästan 60 % av all skördad frukt och grönt slängs. Det finns därmed ett stort...
Läs merSolenergi är en ren och förnybar energikälla med stora miljö- och klimatfördelar, men också utmaningar....
Läs merTänk om ull kunde spåras längs hela den internationella ullvärdekedjan - från gård till slutligt...
Läs merNäringsrik, kolbindande och snabbväxande – hampa är en växt med många fördelar som har potential...
Läs merFör varje liter havredryck som produceras genereras samtidigt 2 dl pressrester, så kallat havreokara. En...
Läs merFrån och med år 2025 väntas EU implementera en ny lagstiftning som kräver att alla...
Läs mer