ReValue – Så kan digitala produktpass göra begagnat lönsamt
ReValue tittar på breda lösningar, där effekter på livslängd, klimat och ekonomi kan mätas –...
Läs merHur kan varumärken tjäna pengar på att deras produkter används längre? ReValue utforskar hur digitala produktpass kan effektivisera vidareförsäljning av kläder. Projektet bygger på en teoretisk affärsmodell och testar i praktiken hur längre livslängd på kläder kan bli en lönsam affär för klädföretaget. ReValue tittar på breda lösningar, där effekter på livslängd, klimat och ekonomi kan mätas – och där cirkulär omställning understöds av branschgemensamma standarder.
ReValue tittar på breda lösningar, där effekter på livslängd, klimat och ekonomi kan mätas –...
Läs merPå Torsåker gård utvärderar Axfoundation hur man i praktiken kan ta vara på hela grödan...
Läs merDet finns en stor potential i möjligheten att kraftigt öka användningen av hönskött från äggproducerande...
Läs merBlå mat har stor potential att bidra till ett hållbart livsmedelssystem. Men då behöver vi...
Läs merI projektet ReSvinn har Axfoundation varit med och kartlagt hinder och nycklar för redistribution av...
Läs mer